28. oktoober 2014

kuidas kirjeldada lehma

lugesin hiljuti üht koolitööd, kus kirjeldati lehma. laps tegi seda muide nii veenvalt, et mul tekkis kange tahtmine ka endale lehm hankida. sellisel lapsel võiks tulevikus olla kõvasti potentsiaali reklaamikirjutajana:

lehm on koduloom, aga ta on kodust väljaspool.
lehmal on 7 poolt: ülemine pool, alumine pool, kõrgem pool, madalam pool, parem pool, vasak pool ja sisemine pool. ülevalpool on pea, et sarved saaksid sinna kinnituda. sarved on sarvedest. neid ei saa liigutada, kuid kõrvu saab. need on sarvede kõrval.
lehmadel on kaks auku ees peas, neid kutsutakse lehma silmadeks. pealpool, paremal ja vasakul poolel on vaid karvad. neid kutsutakse lehma karvadeks ja need on alati sama värvi kui lehm. lehma värv on kirju. 
alumine pool on kõige tähtsam, kuna sealt tuleb piim. kui piimaga vehkida, läheb see hapuks, kuid kuidas see juhtub, et ole ma veel õppinud. 
lehmal on neli jalga. neid kutsutakse sõrgadeks ja neid võib kasutada naelte väljatõmbamiseks. 
lehmad ei söö väga palju, aga kui nad söövad, siis alati kaks korda päevas. 
lehmal on hea lõhn, me tunneme seda juba kaugelt. 
piim pannakse pakkidesse ja meie ostame piima poest. lehma neli jalga saadetakse puusepale, seda nimetatakse taas kasutuseks. 
nagu aru saate, on lehm eriti kasulik loom ja sellepärast pean ma temast väga lugu!

minu meelest on suur kuritegu, et seda kirjatükki hea hindega ei austatud. siin pole ju peaaegu mitte midagi valesti! vastupidi - selliseid kirjeldusi oleks hädasti rohkem tarvis. ja vähem oleks tarvis kirjandeid, kus tuleb kirjeldada nädalavahetust või suvevaheaega. mul tuleb üks selline homseks prantsuse keele tunniks valmis teha ja ausalt öeldes ega inspiratsioon eriti ei lenda. palju parema meelega kirjutaks ma ükskõik millest muust, miks mitte lehmast! pealegi õppisime me just, kuidas õun võib olla laua peal, laua all, laua kõrval ja laua sees sahtlis, nii et lehma poolte kirjeldamine tuleks mul filigraanselt välja.

pealkiri on mul ka juba valmis: hereux de vous recontrer, vache!

word of the day: koe - lehm

Kommentaare ei ole: